Regulamin

  1. ZASADY OGÓLNE
    1. Sklep adoris.pl zwany w dalszej części regulaminu Sklepem prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.
    2. Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie sprzedaży i dostawy towarów na odległość w sklepie internetowym prowadzonym pod adresem https://adoris.pl.
    3. Sprzedającym w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest firma ADORIS Dorota Święcka, ul. Łączna 13, 58-502 Jelenia Góra, NIP: 7952350573, REGON: 021180974, telefon: 606856924, adres poczty elektronicznej: sklep@adoris.pl.
    4. Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest wyłącznie konsument w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego, czyli osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    5. Klientem jest podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
    6. Złożenie zamówienia oznacza zapoznanie się z zasadami regulaminu oraz ich akceptację przed zawarciem umowy kupna-sprzedaży .
    7. Przez złożenie zamówienia przez Klienta należy rozumieć dodanie do Koszyka produktów z oferty Sklepu, wskazaniu sposobu dostawy oraz formy płatności, wypełnienie “Formularza zamówienia” zgodnie z informacjami podanymi w w/w formularzu oraz zatwierdzenie. Dopuszcza się możliwość złożenia zamówienia przez Kupującego poprzez kontakt ze Sklepem za pomocą poczty e-mail, bądź kontakt telefoniczny.
    8. Złożone zamówienie stanowi umowę kupna – sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacje zawarte w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
    9. Warunkiem złożenia i potwierdzenia zamówienia przez Kupującego jest wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych Konsumenta do celów związanych z realizacją zamówienia. Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla celów marketingowych.
    10. Sprzedający przetwarza podane przez Kupującego dane osobowe na podstawie zgody wyrażonej przez Kupującego, a także w sposób zgodny z ustawą o ochronie danych osobowych oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Kupujący ma prawo wglądu w swoje dane, do ich poprawiania, wniesienia żądania ich usunięcia, bądź zaprzestania ich wykorzystywania.
    11. Sprzedający podaje cenę towaru w złotych oraz w wartościach brutto (z wliczonym podatkiem VAT).
    12. Do każdej przesyłki dołączamy paragon lub na życzenie fakturę VAT, dlatego prosimy o podanie prawidłowych danych podczas rejestracji.
  2. PŁATNOŚCI
    1. Kupujący ma do wyboru następujące formy płatności:
      – przelew na rachunek bankowy sklepu ING: 22 1050 1751 1000 0091 0971 2688
      – szybkie płatności poprzez system Przelewy24.
      – płatność za pobraniem (przy odbiorze przesyłki).
    2. Do ceny zamówionych towarów należy doliczyć koszty transportu zgodnie z tabelą kosztów wysyłki, które ponosi Kupujący.
    3. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
  3. TRANSPORT
    1. Wszystkie zamówione towary są wysyłane w jednej paczce za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy kurierskiej DPD lub InPost (Paczkomaty). Opłata za dostawę towarów podana jest w tabeli kosztów wysyłki.
    2. Realizacja zamówienia następuje w dni robocze niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sklepu lub po ustaleniu płatności za pobraniem, o czym kupujący jest informowany poprzez e-mail. Termin określony jest przy każdym z rodzaju towarów.
    3. Na czas dostawy przesyłki składa się czas realizacji zamówienia przez Sklep (podawany przy każdym produkcie) oraz czas dostarczenia przez przewoźnika (Poczta Polska, DPD lub InPost), przy czym uwzględniane są tu tylko dni robocze.
    4. W wyjątkowych przypadkach zastrzegamy sobie możliwość wydłużenia terminu wysyłki do 10 dni roboczych. O tym fakcie zobowiązujemy się poinformować kupującego w e-mailu potwierdzającym dokonanie transakcji.
    5. Jeśli realizacja zamówienia będzie niemożliwa ze względu na choćby przejściową niedostępność zamówionego towaru, Sprzedający niezwłocznie informuje o tym Kupującego, wskazując równocześnie na prawo do odstąpienia przez Kupującego od umowy w całości lub częściowo.
  4. RĘKOJMIA, REKLAMACJE, GWARANCJA
    1. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu na polski rynek.
    2. Sprzedający ponosi wobec Kupującego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne, jeśli towar (rzecz) jest niezgodny z umową, a wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od daty wydania towaru Kupującemu.
    3. Wada fizyczna – zmniejszająca wartość rzeczy, użyteczność rzeczy, gdy rzecz nie ma właściwości, o których było napisane w serwisie sklepu, gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym, o której Konsument o nie wiedział w chwili zawarcia umowy.
    4. Warunkiem zachowania prawa do skorzystania z reklamacji jest pisemne zawiadomienie o wadzie na stosownym formularzu dostępnym w serwisie Sklepu w terminie do 1 miesiąca od daty jej wykrycia. Z tytułu rękojmi Konsumentowi przysługuje prawo do: odstąpienia od umowy, obniżenia ceny, wymiany wadliwej rzeczy na inną, bez wady, bądź usunięcia wady.
    5. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sklep w terminie do 14 dni od daty wpłynięcia reklamowanego produktu wraz z wymaganymi dokumentami. W razie konieczności wydania opinii rzeczoznawcy termin rozpatrzenia reklamacji może się wydłużyć do 21 dni kalendarzowych.
    6. Jeśli odpowiedzialność za brak lub zniszczenie towaru spoczywa po stronie Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, wówczas zostanie uruchomiona procedura reklamacyjna, a o jej wyniku kupujący będzie informowany drogą e-mailową.
    7. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych podczas transportu będą rozpatrywane tylko w przypadku ich zgłoszenia kurierowi lub listonoszowi przy odbiorze towaru. Zgodnie z brzmieniem ustawy “Kodeks cywilny” w razie przesłania rzeczy sprzedanej za pośrednictwem przewoźnika Konsument obowiązany jest sprawdzić stan przesyłki podczas odbioru. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia rzeczy obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika informując o tym fakcie Sklep: spisanie protokołu określającego stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody i podpisanie jednocześnie przez przewoźnika i odbiorcę przesyłki. Sposób badania przesyłki jest uregulowany w ustawie Prawo przewozowe (art. 74 i następne). Ustawodawca przewidział, iż przyjęcie przesyłki przez odbiorcę (Konsumenta) bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia przesyłki.
    8. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez odpowiedniego producenta bądź dystrybutora, warunki gwarant określa w dokumencie gwarancyjnym. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane produkty. Klient obowiązany jest dokonać reklamacji bezpośrednio do gwaranta, Sprzedawca jest tylko pośrednikiem przekazującym złożoną reklamację.
  5.  WYMIANA I ZWROT TOWARU
    1. Wymiana towaru odbywa się na zasadzie zwrotu jednego towaru i zakupu nowego, jako dwie niezależne transakcje.
    2. Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo od niej odstąpić w terminie 30 dni kalendarzowych bez podania przyczyny (zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) ) składając Sklepowi stosowne oświadczenie na piśmie. Termin, w którym Konsument może odstąpić od umowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest do pobrania tutaj. Dołączenie do paczki dowodu zakupu będzie mile widziane.
    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą. Sklep zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób oferowany przez sklep) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym sklep został poinformowany o prawie odstąpienia od umowy przez Kupującego.
    4. W przypadku odstąpienia od umowy jednego z kilku zakupionych przedmiotów, zwrot kosztów wysyłki nie obowiązuje (ponieważ koszt wysyłki jest stały, niezależnie od ilości towaru) zgodnie z interpretacją ustawy UOKIK:
      https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/
      “W sytuacji, w której sprzedawca za dostarczenie zarówno jednego, jak i dwóch przedmiotów pobiera stałą opłatę, nie jest on zobowiązany do zwrotu konsumentowi jakichkolwiek kosztów.”
    5. Koszty odesłania towaru ponosi Konsument.
    6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Oznacza to, że kupujący ma prawo ocenić i sprawdzić towar, ale tylko w taki sposób w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym (czyli sprawdzić jego kompletność czy parametry techniczne). Konsument nie może bowiem normalnie użytkować rzeczy, w przeciwnym razie odstępując od umowy może zostać obciążony dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem jej wartości.
    7. Prosimy o staranne zapakowanie zwracanego towaru w sposób, który uchroni go przed uszkodzeniem bądź zniszczeniem podczas transportu. Biustonosze, gorsety, stroje kąpielowe należy odsyłać w twardym kartonie, np. w tym samym, w którym przesyłka została wysłana przez Sklep.
    8. Nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do Sklepu za pobraniem.
    9. Towar, którego zwrot nie zostanie uznany (np. odesłany po wymaganym terminie, zabrudzony, uszkodzony), będzie odesłany na koszt Konsumenta.
  6. POLITYKA PRYWATNOŚCI
    1. Administratorem danych, dokonującym ich przetwarzania jest ADORIS Dorota Święcka, ul. Łączna 13, 58-502 Jelenia Góra, NIP: 7952350573, Regon: 021180974.
    2. Dane zbierane są wyłącznie do realizacji zamówienia i w celach marketingowych firmy ADORIS Dorota Święcka. Do realizacji zamówienia wymagane są następujące dane: imię i nazwisko, nazwa firmy, ulica i numer domu, kod pocztowy i nazwa miejscowości, numer telefonu, adres e-mail.
    3. Dane teleadresowe kupującego przekazywane są wyłącznie firmom kurierskim w celu zrealizowania wysyłki towaru.
    4. Klient wybierający płatności elektroniczne odsyłany jest do strony obsługi płatności elektronicznych firmy DialCom24 Sp. Z o.o. (Przelewy24). Wszystkie dane, jakie kupujący podaje na stronie operatora płatności, są szyfrowane i pracownicy sklepu nie mają do nich wglądu.
    5. Każdy Klient naszego sklepu ma prawo wglądu w swoje dane, prawo do ich poprawiania, oraz do żądania zaprzestania ich wykorzystywania i usunięcia z bazy danych.
    6. Strona internetowa adoris.pl może wykorzystywać ciasteczka, które służą identyfikacji przeglądarki użytkownika podczas korzystania z naszej strony, abyśmy wiedzieli jaką stronę wyświetlić. Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych. Obsługa sklepu kontaktuje się z klientem wyłącznie za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie.
    7. Nasza witryna wykorzystuje pliki „cookies”, które służą identyfikacji sesji użytkownika podczas korzystania ze sklepu. Pliki te zapewniają poprawne działanie sklepu.
  7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się następujące przepisy:
      1. Kodeksu Cywilnego, w szczególności w części dotyczącej sprzedaży,
      2. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.).
    2. Wszelkie spory wynikające z zawartej umowy sprzedaży podlegają rozpoznaniu przez sądy powszechne, których właściwość określają przepisy kodeksu postępowania cywilnego.
    3. Kupujący może, niezależnie od postanowień ust. 1, skorzystać z możliwości pozasądowego rozwiązywania sporów.
    4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) Rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.